diumenge, 29 de març del 2009

entrevista als dansaires: Marc F.

Nom i cognoms: Marc Font
Edat: 18 anys
Professió: Estudiant

Quants anys portes a l'esbart? Com i per què hi vas entrar?
Actualment deu fer uns 13-14 anys. Vaig començar amb 5 anys i la veritat és que no recordo perquè vaig entrar-hi, era molt petit! Però suposo que m’ho devia passar genial ja que després de tant temps encara hi ballo!
Defineix amb una paraula l'esbart.
Esforç.
Quin és el ball que t'agrada més ballar?
Les gitanes de Rubí.
I el que t'agrada més veure?
N’hi ha molts, però em quedaria amb Fandango i Jota, la Jota mallorquina... i Coces!
Explica un dels moments que més recordes de l'esbart.
Tinc molt present una vegada que estàvem ballant al Poble Espanyol un ball que si no recordo malament es diu “La Tirotitaina”, i a mig ball, un turista que em sembla que era anglès i que anava bastant torrat es va afegir a ballar amb nosaltres. Hauríeu d’haver vist com es va posar el Sito!
On ha estat, per tu, la millor actuació?
La millor actuació que recordo va ser el primer festival que vam fer en solitari el grup dels juvenils, fa un parell d’anys, però de moment l’actuació en que he disfrutat més des que sóc al cos de Dansa és Manresa, no només per l’actuació en sí, sinó perquè era la primera sortida que fèiem plegats i vaig disfrutar força.
I el viatge/sortida que recordes més?
Recordo la sortida que vam fer una vegada a Andorra. Em sembla que és el lloc on més lluny he ballat...
A on t'agradaria ballar?
Al Palau de la Música. I sembla que es farà realitat!
Amb quin vestit et quedaries?
Em quedaria amb el vestit de diablots de la Patum. Fa molts anys que la fem i la veritat és que és un vestit que m’agrada molt.
I amb la música de quin ball?
Em quedaria amb la música de Fandango i Jota també... I amb la música de Gitanes!
Explica una anècdota que t'hagi passat a dalt l'escenari.
Recordo que ja deu fer cosa d’uns quants anys estàvem ballant a Castellví la Farandola Provençal. És un ball en el que constantment s’ha de fer un pas que consisteix en fer una mena de patada a l’aire. Resulta que feia pocs dies que m’havia comprat sabatilles negres d’assaig i m’anaven grans, i al ballar, em van sortir les dues disparades cap a públic i em sembla que una va sortir contra la cara d’una pobre dona!
Què creus que s'hauria de potenciar del Cos de Dansa?
Penso que encara falta una mica de cohesió dins el grup, però cada vegada va creixent la confiança, cosa que ho fa tot més agradable.
Digues un motiu pel qual no deixaries mai l'esbart?
Perquè he crescut amb l’esbart i sentiria que em falta alguna cosa si no hagués d’anar a assajar cada setmana.

SOBRE TU
Quin llibre estàs llegint? Gomorra, de Roberto Saviano.
Quina pel·lícula t'ha agradat últimament? Ciudad de Dios. És una pel·lícula que tracta la vida a les fabeles del Brazil i retracta perfectament la realitat social que es vivia i encara es viu avui al país.
Quin viatge no has fet i t'agradaria fer? No em puc morir sense trepitjar l’Habana!
Un racó de Gelida. N’hi ha molts... la veritat és que no puc triar-ne cap en concret, però les zones de la ronda nord amb els pisos de Vallhermoso i el Gelida Residencial sí que les puc descartar!
Quin és el teu plat preferit? La Pizza!
Quina és la cançó que no deixaries mai d'escoltar? “Raíces”, de la Gossa Sorda i la Raíz... i suposo que alguna cançó de Manu Chao com “Welcome to Tijuana” o “Clavell Morenet” de la Troba Kung-Fú.

1 comentari:

Laura ha dit...

Ostres! Va ser bo, això dels turistes! No sabíem què fer quan se'ns van enganxar!