dilluns, 7 d’abril del 2008

entrevista als dansaires: Maite

Nom i cognoms: Maite Claramunt.
Edat: 32 anys.
Professió: Insertora laboral.

SOBRE L'ESBART
Quants anys portes a l’esbart? Com i per què hi vas entrar?
28 anys sense pausa.... vaig començar amb 3 anyets a punt de fer els 4, acompanyada d’una amiga un any més gran i gràcies a que van fer la vista grossa, perquè encara m’havia d’esperar un anyet... Hi vaig entrar perquè ballar m’agradava molt.
Defineix amb una paraula l’esbart.
Emoció
Quin és el ball que t’agrada més ballar?
Den itan nisi ("No era una illa"), és un dels últims incorporats i més moderns, m’agrada aquest nou enfoc de l’esbart, més proper a grup de dansa i no tant l’estil clàssic de dansa catalana tradicional.
I el que t’agrada més veure?
Marina
Explica un dels moments que més recordes de l’esbart.
L’entrada a l’estadi olímpic en la cerimònia d’inauguració dels Jocs Paralímpics i quan em van entregar el reconeixement pels meus 25 anys de dansaire.
On ha estat, per tu, la millor actuació?
Menorca, plaça de l’església.
I el viatge que recordes més?
Hongria, el primer que vaig fer.
A on t’agradaria ballar?
New York, però segurament no captarien la nostra essència, per això crec que seria més reconfortant fer-ho a la Xina o al Japó.
Amb quin vestit et quedaries?
Dansa Galana
I amb la música de quin ball?
Gitanes
Explica una anècdota que t’hagi passat a dalt l’escenari.
En una actuació, al final del ball i de l’espectacle, ballant Ball Pla de Sant Mateu amb moltes voltes al final, la meva parella va haver d’enganxar-me per la brusa perquè quasi caic cap al públic. La gent que se’n va adonar va riure molt i encara va agrair més l’esforç fet. No vaig poder dissimular pas.
El monyo, amb ratlla al mig o sense?
Sense ratlla!!! Sens dubte.
Què creus que s’hauria de potenciar del Cos de Dansa?
Millorar el sentiment de grup, seguir treballant i incorporant la nova visió/enfoc dels balls per modernitzar i que tots tinguem una mica més de compromís.
Digues un motiu pel qual no deixaries mai l’esbart?
L’adrenalina que em puja quan estic sobre l’escenari i les coses surten bé.

SOBRE TU

Quin llibre estàs llegint? La Biblia de Barro.
Quina pel·lícula t’ha agradat últimament? El perfum.
Quin viatge no has fet i t’agradaria fer? Austràlia i Amèrica del Nord.
Un racó de Gelida. La font freda.
Quin és el teu plat preferit? Mexicà o macarrons (més de la terra).
Quina és la cançó que no deixaries mai d’escoltar? Like a prayer, Madonna.